Wednesday, May 02, 2012

ligorthese gedoe

Jasper in zijn ligorthese
Sinds Jasper de ligorthese heeft die hij nu heeft, sinds 2009 heb ik net gehoord tijdens een telefoongesprek, heb ik het idee dat Jasper niet goed ligt. In 2010 is de ligorthese nog in de revisie geweest waarbij er een stuk aangezet is voor Jaspers gegroeide benen. Verder veranderde er niet veel en mijn ontevreden gevoel bleef. Het maakt dat je zo nu en dan gaat twijfelen aan je eigen geestelijke vermogens en inzichten, maar het regelgedoe om het "ding" in de revisie heen te krijgen had me een kater gegeven en dus deed ik niets.
Dat kan ik best lang volhouden, want we zijn inmiddels in 2012 beland. Natuurlijk moet er iemand met een deskundig (da's wel het handigst) oog even kijken voor er actie ondernomen wordt. Ik vroeg Jaspers fysiotherapeute, maar tot kijken kwam het niet. Steeds werd Jasper ziek en dus kon ze niet kijken. Zegt genoeg over of het nodig was dat zij mee zou kijken.
Ondertussen was het onderwerp al te sprake gekomen in een gesprek met onze Welzorg adviseur, want waarom wel een Summit zitorthese en een Welzorg ligorthese? Terwijl ik over Summit zo tevreden ben. Grrr... Enfin een telefoontje naar het C.Z, een mailtje, en een afspraak was gemaakt om de ligorthese door een deskundig oog te laten bekijken.
De afspraak stond voor vanochtend in de agenda en na een bak koffie en gelach en geklets bekeek Ruud, van Summit, Jasper in zijn ligorthese. Gelukkig ben ik niet helemaal gek en ziet hij verbeterpunten genoeg. Met zijn aanwijzingen wordt er hier en daar door de drie (ja er was er nog één extra) mannen geduwd. Jasper kan er, als hij zich ontspannen overgegeven heeft aan het proces, wel om lachen en houdt ze om de beurt goed in het oog.
 Er is nog hoop voor de ligorthese, alleen door allerlei gedoe voor hem mag Welzorg Professional het zelf uitvoeren. Aangezien ik er een hard hoofd in heb dat ik dat degene die het moet uitvoeren wijsgemaakt krijg Wat er gedaan moet worden komt "onze" Welzorger zelf ook. Pffff...gelukkig.
Ik heb meteen de afspraak gemaakt, dus over een paar weken kan Jasper eindelijk lekker liggen zonder dat hij aan de ene plaats naar boven geduwd wordt in, aan de andere kant zijn voorkeurshouding gestimuleerd wordt en zijn hoofd zacht ligt. Wat een opluchting! Ik kan wel huilen omdat ik nu het vertrouwen heb dat het goed komt. Dank je wel mannen.Super.

7 comments:

Anonymous said...

gelukkig dat het nu eindelijk goed komt met dat ding :)

Anonymous said...

dat commentaar was van mij (Eline)

John said...

Dat er zoveel tijd overheen moet gaan zeg. Maar de aanhouder wint. Goed dat er nu eindelijk wat aan gedaan wordt.

ingrid said...

superrr dat het nu eindelijk gaat lukken..

Lin's ding said...

He Red....er gaat vooral veel tijd overheen als je geen actie onderneemt. Ik heb over de revisie perikelen wel geschreven twee jaar geleden, maar had zo'n kater van het regelen van een briefje van de revalidatie arts dat ik geen zin, puf en moed had om er nog een keer tegenaan te gaan. En natuurlijk twijfelde ik aan mijn eigen oordeel aangezien dat ding aangepast terug kwam..... gelukkig staat alles nu op de rit.

Roosnans said...

huilen van opluchting, dan was t daarvoor wel prut gesteld....
Zucht!
Dat alles maar goed mag komen voor SUPERJaP!!!

dikke knuffel mopjemopje

Anonymous said...

af en toe eens gallen, aangevuld met een portie tranen en alles komt gelukkig weer goed...die Jasper gaat heerlijk kunnen liggen...goed zo mannen en mama
xxxxxxauk